۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۵۹۱۳

امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین ضامن سلامتی بشر است

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: رسانه ها مهمترین نقش را در گسترش معروف و پیکار با منکر دارند و تذکر یکی از کارکردهای رسانه های اسلامی است.
امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین ضامن سلامتی بشر است
به گزارش جهانبین نیوز، سیف الله مطلبی در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان بیان داشت: مقایسه انسان با هر موجود دیگر مثل جمادات اشتباه است، انسان موجودی تنها در بند عادات و غریزه نیست، بلکه انسان می تواند تا مرحله ی خدا گرایی و خدایی شدن پیش برود.

مطلبی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری اذعان داشت: امام(ره) به همه ما فهماند تا مرز عصمت رفتن افسانه نیست و داستان طغیان روح بر جسم در رابطه با انسان یک فصل مجزای است که علما به آن پرداخته اند انسان حق انتخاب دارد هرچند در اجتماع زندگی می کند و تحت تاثیر اجتماع است.

وی افزود: البته فشارهای اطرافیان هم وجود دارد و انسان می تواند یکسره تحت تاثیر اینها نباشد مثل حضرت ابراهیم، اولیای الهی و حضرت امام(ره) که یک تنه در مقابل استکبار و عادات جاهلی ایستادند و موفق شدند.

مطلبی اظهار داشت: نقش امر به معروف و نهی از منکر که موافق سیره و روش معنوی بشر است می تواند انسان را برای مقابله با عادات بد اجتماعی یاری کند.

وی، بزرگترین ضامن سلامتی بشر را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: از آیات و روایات بر می آید که امر به معروف و نهی از منکر واجب و از ضروریات دین است و انکار آن مساوی است با انکار اصل دین.

مطلبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر خاص اسلام نیست و وجوب این فریضه در همه ادیان بوده است چرا که این فریضه راه پیامبران و شیوه صالحان است.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تاکید کرد: رسانه ها مهمترین نقش را در گسترش معروف و پیکار با منکر دارند و تذکر یکی از کارکردهای رسانه های اسلامی است.

مطلبی، قرآن را رسانه ای الهی که وظیفه نشر عقاید اسلام را دارد دانست و بیان داشت: قرآن بزرگترین الگوی رسانه های مکتبی و ارزشی است و پیامبران نیز خود رسانه ای هستند که مروج پیام خدا به مردم اند.

وی اذعان داشت: دفاع از ارزش ها رسالت محتوایی رسانه هاست و جامعه اسلامی باید دارای رسانه ای اسلامی باشد.

مطلبی افزود: کارکرد رسانه باید متناسب با رسالت انبیا در خصوص تذکر و ترویج نظام امر به معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از نفوذ هر گونه انحراف اجتماعی باشد.

وی تاکید کرد: اگر جامعه ما به سنت های غلط و طاغوتی گرایش پیدا نکرده به دلیل پیروی از سیره و سنت پیامبر در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۴:۵۵

17 Jan 2020